Menü


Lernzielkontrollen Englisch

Lernzielkontrollen
Claudine Steyer

Lernzielkontrollen Englisch

Tests in zwei Differenzierungsstufen

So überprüfen Sie einfach und effektiv die Leistungsstände Ihrer Schüler im Fach Englisch!

Buch, 136 Seiten, DIN A4, 5. bis 10. Klasse
ISBN: 978-3-8344-3373-2
Best.-Nr.: 3373

Details
Kundenbewertungen

Details

Wie fit sind meine Schüler wirklich in Englisch? Konnten sie sich das Vokabular rund um "Jobs and Career" aneignen? Wissen sie, wie man if-clauses bildet? Oder wie man einen Brief auf Englisch schreibt?
Mithilfe dieser Lernzielkontrollen können Sie sich einen genauen Überblick über den Leistungsstand Ihrer Klasse verschaffen und herausfinden, wo noch Nachholbedarf besteht. Die Tests für die Klassen 5-10 berücksichtigen die wichtigen Themen des Lehrplans und liegen jeweils in zwei Differenzierungsstufen vor. Die Aufgaben der Tests eignen sich zudem zum Üben und Wiederholen oder zur Vorbereitung auf Klassen- und Abschlussarbeiten.
Lösungsseiten erleichtern die schnelle Kontrolle.

Inhaltliche Schwerpunkte
  • Vocabulary
  • Language Skills
  • Grammar
  • Text Production
  • Reading Comprehension

"Lernzielkontrollen Englisch" ist auch als E-Book erhältlich.

Inhaltsverzeichnis
Inhaltsverzeichnis
Klasse 5
11. My friends and me in the classroom and at school (B) A Vocabulary B Language Skills: Introduce yourself and others C Grammar: Personal Pronouns . D Text Production: Introduce yourself
1

7 8 9 9
12. Going Shopping/Pocket Money (B) A Vocabulary . B Grammar: Comparing adjectives/ Present ProgressiveC Text Production: My favourite clothes D Language Skills: At the shops13. Last holidays (A) A Vocabulary. B Grammar: Past Simple/irreg. Verbs/ mustn't/needn't. C Reading Comprehension: A blog on the internet . D Text Production: A postcard from Brighton

27 28 29 30

31 32 33 34
12. My family, my pets, our house and the time (A) A VocabularyB Grammar: "have got"/time/a - an/ possessive pronounsC Text Production: My favourite pet or animal D Reading Comprehension: Sarah and her family13. Free-time activities and hobbies (B) A Vocabulary. B Text Production: My favourite sport/hobby/activity C Grammar: "can/cannot" and sentence structure, possessive pronouns D Language Skills: What you can do in your free-time
10 11 12 12

13 13 14 15
14. Around town (A) A Vocabulary . B Grammar: Present Perfect . C Language Skills: To the cinema, please?D Reading Comprehension: Can you find it? E Text Production: Telling the way 15. Season, Weather and the Future (A) A VocabularyB Grammar: if-clause I/will-futureC Text Production: The weather forecast for the weekend . D Reading Comprehension: Tomorrow's weather
.
35 36 37 38 38

39 40 41 42
14. At school (A) A Vocabulary B Grammar: Present Simple +/-/?, Sentence structure with signals, ImperativeC Language Skills: My time-table D Reading Comprehension: Sam's and Tom's week. E Text Production: What about your day? .

16 16 18 19 19
Klasse 7
11. Around the UK (A) A VocabularyB Grammar: Past Simple/Past Progressive/ Present Perfect/Past Perfect . C Language Skills: At the tourist information in Edinburgh. D Reading Comprehension: Around Scotland

43 43 44 45
15. On holiday (A) A VocabularyB Grammar: Present Progressive +/-/?, Sentence structure. C Language Skills: Where can we go?D Reading Comprehension: On holiday .
20 20 21 22
Klasse 6
11. Food and Drinks (B) A Vocabulary . B Grammar: some-any/Present Simple . C Language Skills: What English people usually eat . D Reading Comprehension: A recipe for Shepherd's Pie 23 24 25 26

12. Around the UK (B) A Vocabulary B Grammar: Modals can/could/Where is.?/ Is/are there.?/What about.? C Language Skills: At the tourist information in Edinburgh D Reading Comprehension: Around Edinburgh

47 48 49 50
13. British Schools (B) A Vocabulary . B Grammar: Present Simple/Past Simple C Reading Comprehension: School in England. D Text Production: My school

51 52 53 54
B Grammar: Present Perfect, Conditional IIC Language Skills: Alice Springs - of the airD Reading Comprehension: Aboriginal peoples - Native Australians.
80 82 83
14. Sports, Sports, Sports (A) A Vocabulary. B Grammar: Present Progressive and going-to-future/questions tags C Language Skills: Plans for the weekend . D Reading Comprehension: A sports report E Text Production: Your favourite sport.
..
55 56 57 58 59
12. Jobs and Career (A) A VocabularyB Grammar: Relative clauses and modal verbs C Language Skills: A job advert. D Reading Comprehension: Dos and don'ts in an English job interview . E Text Production: A letter of application. 13. Big City life (B) A VocabularyB Grammar: Adjectives and adverbs/ going to future. C Language Skills: At a New York deli. D Reading Comprehension: The Big Apple 14. The world around us (A) A VocabularyB Grammar: Passive and participle constructions . C Reading Comprehension: Child soldiers D Text Production: Writing a letter .
85 86 87 89 90
Klasse 8
11. Around the USA (A) A Vocabulary B Grammar: Passive and Conditional II C Language Skills: Becoming a Big Bend Junior RangerD Reading Comprehension: At Big-Bend-National Park. 60 60 63 64

91 92 93 95


97
12. Jobs and Career (B) A Vocabulary . B Grammar: would like/because./ Past Simple routines . C Language Skills: A job ad . D Reading Comprehension: Finding the right job/An interviewE Text Production: My work experience 13. American school life (B) A VocabularyB Grammar: Conditional I/ing-form as subject and objectC Language Skills: Camp ApacheD Reading Comprehension: A day at summer camp E Text Production: A letter from an exchange student14. Peer Pressure (A) A VocabularyB Grammar: Reported Speech C Reading Comprehension: Dealing with peer pressure . D Text Production: The Agony Aunt
98 99 101
.
66 67 68 69 70
Klasse 10
11. Australia (A) A Vocabulary . B Grammar: Past Perfect, Past Simple and Tense RevisionC Language Skills: Flying doctors . D Reading Comprehension: Aboriginal people - Native Australians . 102 . 103 . 104 . 106

71 72 73 74 75

76 76 78 79
12. Generations (A) A Vocabulary B Grammar: Gerund/Infinitive with/ without to C Reading Comprehension: Advice to the younger generation . D Text Production: A letter to your parents in 20 year

Kundenbewertungen

 Autor: T. Elsner | 01.12.2016

Zu empfehlen.

 Autor: B. Faltin | 29.11.2016

z.T. etwas zu komplexe Aufgaben für die Tests

 Autor: C. Simon | 13.11.2015

Ich hätte gern diese Materialien für Klasse 5 und 6. In Brandenburg geht die GS bis zur 6. Klasse und häufig enthalten diese tollen Hefte Materialien von Klasse 5 - 10. Das brauchen die GS-Lehrkräfte nicht und kaufen meist deshalb nicht. Ch. Simon

 Autor: M. Wagner | 30.08.2012

Insgesamt können die Materialien sowohl als Lernzielkontrollen als auch für Trainingszwecke verwendet werden.

Manchmal haben die Schüler Probleme mit dem Vokabular.

Schreiben Sie Ihre eigene Kundenmeinung

Nur registrierte Kunden können Bewertungen abgeben. Bitte melden Sie sich mit Ihrem Zugang an oder registrieren Sie sich neu.

* Alle Preise inkl. gesetzl. MwSt. zzgl. Versandkosten (entfallen bei Downloads).

Außerdem empfehlen wir Ihnen